Prowadzenie rozpoznawalnej strony www zobowiązuje do jej nieustannego sytuowana w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla internautów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Czasami jednak nasze zabiegi wywołują złamanie norm rzetelnego pozycjonowania i na stronę mogą zostać zastosowane przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jak się zachować w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy wymiar sankcji, który może spotkać stronę internetową. Jest to całkowite zlikwidowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy poważnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Po usunięciu strony ilość naszych gości dramatycznie zmaleje, gdyż większość odbiorców stosuje tylko Google. Natomiast założenie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach przeglądania, co też źle wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Wyróżniamy nakładane wprost przez pracowników Google filtry ręczne i zakładane samoczynnie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.
Czy da się usunąć bany i filtry Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google nakładane są np. za stosowanie zbyt dużej liczby odsyłaczy kierujących na naszą witrynę www lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej zgłębić jego przyczynę. Warto zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która sprawnie rozprawi się z problemem. Proces może jednak potrwać do 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.