IT Strony internetowe

Ściągnięcie filtra Google – przeczytaj koniecznie?

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Pomimo działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te objawy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.