IT Reklama, marketing, promocja

Kiedy Google nakłada filtry ręczne i filtry algorytmiczne?

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Google opracowało swój sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody „black hat”.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień zupełnie są usuwane z ich wyników. Za małe przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów sieciowych.
Najlepszym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest przestrzeganie zasad, opracowanych przez Google.