Reklama, marketing, promocja Strony internetowe Usługi

Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Dowiedz się, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie Krakow

Funkcjonują 3 główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– dzielnicę (np. “sklep odzieżowy Śródmieście”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów zamieszkujących na tym samym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi model pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Samsung Galaxy A10 czerwony,
– obuwie puma Drift Cat białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne w szczególności dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Tłusty Czwartek lub koncert znanego piosenkarza. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków powinno się rozpocząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść witryny internetowej.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]