Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?
Szukasz korzystnej oferty private blog network? Idealnie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.
Żeby odbiorca spostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale także postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej nowe fachowe i pomocne dla potencjalnego klienta artykuły. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – łatwe zdobywanie dużej ilości zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci serwisów są przeważnie używane jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej, co warto silnie podkreślić, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a potem trzeba poświęcać mnóstwo godzin na zachowanie ich w stosownej jakości.
Jak zastosować PBN? Polecamy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
PBNy bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie widoczne są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny oraz e-mail czy telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w internetowym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Kolejna ciekawa metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej jakość oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie linków do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały wiarygodne, warte uwagi teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z doradztwem finansowym, prawem, bieżącymi wydarzeniami czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO